Rabu, 30 Mei 2012

Sulap-sulap sahaja

masih aku ingat suatu masa dahulu sekitar tahun 1987 apabila banjir besar melanda kampungku.hampir semua musnah termasuklah rumah.nasip juga rumah kami kukuh.Selepas banjir besar itu kami berkumpul dan aku bercerita dengan seorang sepupuku c toton(wahid sulai).Bila aku cakap tentang rumah yang musnah dia berkata...." kau tahukah membina kehidupan selepas ini lebih susah daripada membina rumah yang rosak itu.

.............dan hari ini 17mei 2012 apabila aku mula membuat sulap di nabawan,aku ingat semula kata-kata itu.ramai yang cakap buat rumah susah dan perlukan wang yang banyak.tapi aku lebih percaya kata-kata c toton bahawa membina kehidupan lebih susah daripada membina rumah.,lagipun aku bukan mau buat rumah aku mau buat sulap-sulap sahaja...terima kasih toton.

17mei mula kerja...rata tapak,beli batu pasir,besi dan sedikit bata...aku pernah membaca buku ini dan antara beribu-ribu perkataan ada beberapa yang cukup sesuai untuk hidup orang seperti aku @selalunya apa yang sebenarnya berlaku tidaklah seburuk yang kita bayangkan .





rumah usang dan lot yang aku beli dari orang kampung beberapa tahun dulu cukup berjasa walaupun aku tidak tinggal lama di sini.




memulakan langkah pertama itu terlalu sukar...dan inilah langkah yang sukar itu





















hari ini 8jun...beginilah keadaannya...terima kasih en.justin & en.anis & geng kerana sudi bantu tidak silap aku pilih tukang.












dan hari ini 2julai......beginilah....










hari ini 19julai.....




































hari ini 13.10.2012.... hari ke6 c apa d tanah suci
































































































Tiada ulasan:

Catat Ulasan